Hoe je lopen wel volhoud!

Vele mensen starten het nieuwjaar met goede voornemens. Eén van die voornemens is vaak dat ze wekelijks gaan sporten. Maar helaas houden vele het niet vol. Daarom een aantal tips om het lopen wél vol te houden!

1.  Start to run
Als je totaal geen conditie hebt, of je bent het lopen niet gewoon dan is het vaak moeilijk om uit het niets te beginnen. Zelf ben ik het programma start to run beginnen volgen. Het helpt je heel goed om conditie op te bouwen en het heeft mij geholpen om 3 keer in de week te gaan lopen. Het is een echte aanrader! Download de app of het koop het boek en beginnen maar!
Meer info en schema's vind je hier: http://www.start-to-run.be

2. Loopschoenen
Lopen is voor vele mensen al een heuse opgave. Maar als je ook nog eens loopt met de verkeerde schoenen is het al helemaal niet aangenaam. Daarnaast is het fysisch helemaal niet goed om met verkeerde schoenen te gaan lopen. Ga dus naar een sportwinkel of speciaalzaak en laat je helpen om de beste loopschoenen te kopen. Goede loopschoenen hoeven niet lelijk te zijn ;)

3. Doel
Het is veel gemakkelijker om iets vol te houden als je een doel hebt, zo is dat ook bij lopen. Zo kan je zeggen dat als je een maand hebt volgehouden je een mooi looptenue mag kopen. Of als je 5 km in 35 minuten kan lopen dan trakteer je jezelf met die ene dure handtas die je altijd al wou.

4. Vrienden
Het is heel moeilijk om alleen te gaan lopen, je hebt geen zin en er is niemand die je zegt dat je toch beter zou gaan lopen. Daarom is loopvrienden hebben zo goed! Je maakt er een afspraak van en je skipt deze uiteraard niet. Het is leuk om samen vorderingen te maken en met elkaar te kunnen praten over hoe het lopen ging. Je hoeft niet op hetzelfde tempo te lopen, gewoon weten dat je vrienden ook rondlopen en het zelfde doorstaan als jou is al een enorme steun. Dus zoek die vrienden maar op!

5. App
Lopen met muziek is heel leuk, maar het is nog leuker als je een app hebt die je stand bijhoudt. Hoelang heb je gelopen? Hoever heb je gelopen? Is het beter dan de vorige keer? Dit kan een simpele applicatie je allemaal vertellen. Daarnaast kan je het ook linken aan je Facebook of andere social media waardoor je aanmoediging krijgt van je vrienden.
Download dus maar snel een app zoals Nike+Running of Keeprunner.

6. Niet overslaan
Soms heb je echt geen zin om te gaan lopen en blijf je liever thuis. Doe dit niet!! Het is heel lastig, maar eens je een loopsessie overslaat is het veel makkelijker om ook de volgende te skippen. Ga dus gaan lopen! Je voelt je na het lopen sowieso heel trots dat je het hebt gedaan!

7. Planning
Je zal het lopen minder snel overslaan als het echt in je agenda gepland staat. Stel dus een planning op wanneer je gaat gaan lopen en voel je super goed als je je er dan ook werkelijk aan houdt!

8. Ochtend
In de ochtend lopen is veel gemakkelijker dan 's avonds (dat vind ik toch). Juist voor het ontbijt lopen zorgt ervoor dat ik de dag vol energie start.

Heb jij nog tips om het lopen wel vol te houden? Vertel het ons zeker!
Veel loopplezier !!!